headerslide

Toekomst Schoonmaakbedrijven

17-03-2023

Marianne van Dijke (Toekomst Schoonmaakbedrijven) “Meer efficiency, duurzaamheid en gemak met digitale apps.”

Toekomst Schoonmaakbedrijven is klant van het eerste uur bij Nocore en maakt naast Nocore Facilitair inmiddels ook gebruik van andere toepassingen en koppelingen, zoals Nocore Online, Facility Apps, i8 en WhiteVision. Marianne van Dijke, medewerker binnendienst bij Toekomst: “We hebben dankzij deze software en apps al veel bedrijfsprocessen kunnen digitaliseren en verbeteren.

Toekomst is een familiebedrijf met tachtig jaar ervaring en bijna vijfhonderd mensen in dienst. “We zijn de afgelopen jaren hard gegroeid, waarbij we van strategie zijn veranderd én ons meer op duurzaamheid hebben gericht”, legt Van Dijke uit. Dit uit zich volgens haar onder meer in hybride werken, minder papier printen en het stap voor stap digitaliseren van bedrijfsprocessen.

Een betrouwbare partij met wie je heldere afspraken kunt maken
Van Dijke noemt de compleetheid van de software een doorslaggevende factor voor het werken met Nocore. “Nocore heeft veel branchekennis en hun softwarepakket Nocore Facilitair is een goed totaalpakket. Natuurlijk heb je als klant altijd wat te wensen, maar over de hele linie is het een degelijk en stabiel programma.” Daarnaast is het volgens haar altijd maar afwachten hoe het bij een andere leverancier gaat. “Iets kan er gelikt uitzien, maar dat zegt niks over hoe het programma in de praktijk werkt of hoe de samenwerking zal zijn. Nocore is een betrouwbare partij met wie je goede afspraken kunt maken. Zo vonden we het noodzakelijk om wat vaker op de hoogte gehouden te worden van alle ontwikkelingen. Nu komt er regelmatig een consultant langs en hebben we elk kwartaal een strategisch overleg. Wij vinden het heel belangrijk dat deze mogelijkheid er is. Nocore dient echt als verlengstuk van onze schoonmaakactiviteiten.”

Facility Apps: handige app voor sensoring en DKS
Wat Van Dijke ook sterk vindt aan de software zijn de koppelingen met and

Nocore x toekomst schoonmaak

ere programma’s. “Omdat we op zoek waren naar vrij specifieke nieuwe functionaliteiten maken we momenteel gebruik van meerdere koppelingen. Zoals White Vision voor onze digitale facturen, i8 wat een business intelligencetool is waarmee je up-to-date inzicht hebt in je bedrijfsinformatie en zaken zoals ziekteverzuim, en BOMA, de groothandel waar we schoonmaakproducten bij kunnen bestellen.” Ook gebruikt het schoonmaakbedrijf Facility Apps, een werkprocesapp, gekoppeld aan de Nocore software. “Dit is een prima app waarmee het hele proces online kan worden beheerd. Onze specialisten en onderaannemers ontvangen al hun werkbonnen digitaal, projectleiders worden bericht wanneer ze een DKS moeten lopen en kunnen in de app alles hiervoor bijhouden en beheren. Een app die veel inzicht geeft dus. Niet alleen voor ons, maar ook voor onze klanten. Wij bieden onze platinaklanten namelijk elk kwartaal een managementrapportage aan. Er wordt steeds vaker om transparantie gevraagd en klanten vinden het prettig dat het werkproces op die manier inzichtelijk wordt gemaakt.”

Apps zijn duurzamer en efficiënter
Toekomst wil verder innoveren op het gebied van digitalisering en volgens Van Dijke is de grote trend in de branche datagestuurde schoonmaak (sensoring). “Deze ontwikkeling zal zeker bijdragen aan slimmer werken en betere prestaties van onze medewerkers”, legt ze verder uit. “Facility Apps is hierin onze partner. Wat heel prettig is dat Facility Apps de mogelijkheden op locatie bekijkt en ons en de klant mee kan nemen naar een bedrijf bij wie sensoring in het gebouw hangt.” Van Dijke concludeert dat ze tevreden is met alle online toepassingen die Toekomst momenteel gebruikt. “Digitalisering geeft meer efficiency, het werk gaat sneller en we hebben geen rompslomp meer. Vroeger moest je de DKS bijvoorbeeld met een notitieblokje lopen, had je papieren werkbonnen, nu verwerk je de gegevens via Facility Apps. En dat geeft niet alleen tijdswinst, maar het is duurzamer want het scheelt veel papier.”

EXTRA KADER:
Oprichter Frans Wittens begon in 1940 als glazenwasser met een investering van 250 gulden, een zinken emmer en een ladder. In de jaren vijftig transformeerde de onderneming naar een echt schoonmaakbedrijf. René Wittens, die het bedrijf in 1985 van zijn vader Frans overnam, heeft het bedrijf vanwege zijn pensioengerechtigde leeftijd in 2021 verkocht en momenteel valt Toekomst onder een grotere paraplu van IBN Facilitair/VEBEGO. Toekomst blijft autonoom, maar werkt samen met IBN/VEBEGO wat betreft duurzaam ondernemen, digitalisering en automatisering.

Benieuwd wat we voor uw organisatie kunnen betekenen?

Vraag hier gemakkelijk een demo aan.

Energie-efficiëntieklasse D C B A E F G