25-04-2025

Quo Vadis: “Prettig, duurzaam en voordelig samenwerken met Nocore”

Sinds 2017 werkt Quo Vadis met Nocore. Wat begon met een concrete behoefte aan A1-verloning, groeide uit tot een prettige en duurzame samenwerking die rust, overzicht en efficiëntie oplevert.

Over Quo Vadis

Quo Vadis is in 2008 opgericht, midden in de bankencrisis, en dan ook nog eens in een van de zwaarst getroffen sectoren: de binnenvaart. Toch liet het bedrijf zich niet uit het veld slaan. “Een collega zei nog: ‘als je dit overleeft, kan het alleen maar beter worden’. En dat werd het, zowel qua aantallen, opdrachtgevers als medewerkers” vertelt Taeke, medeoprichter van Quo Vadis.

Ze begonnen samen met een compagnon uit de binnenvaart, maar zonder uitzendervaring. Daarom besloten ze in eerste instantie gebruik te maken van een backoffice service voor verloning en facturatie. Na een half jaar stapte de compagnon uit, Taeke en zijn partner Anja zijn daarna samen verdergegaan. In 2013 hebben zij, vanwege groei, kostenbesparing en een stabiel kantoorteam, besloten om de backoffice zelf te gaan doen, met behoud van dezelfde partijen, waaronder het verloningspakket.

De overstap naar Nocore

In 2017 kwam er een tweede werkmaatschappij bij, waarvoor A1-verloningen nodig waren. “Ons toenmalige pakket ondersteunde dat niet. Daarom zijn we op zoek gegaan naar een alternatief,” zegt Taeke.

Via hun accountant, gespecialiseerd in de uitzendbranche, kwamen ze in contact met Nocore. “We kregen het telefoonnummer van een klant die al jaren met Nocore werkte. Die gaf een positief en erg eerlijk verhaal, wat ons over de streep trok.” Een accountmanager en consultant van Nocore kwamen langs voor een kennismaking en uitleg van het pakket. Op basis daarvan koos Quo Vadis voor Nocore.

De implementatie: persoonlijk en betrokken

De implementatie werd begeleid door Frank Koggel. “Frank is bij ons op kantoor geweest om onze wensen en het tijdspad te bespreken, en is daarna aan de slag gegaan. Het contact na de implementatie verliep via de telefoon en mail. Hij was altijd goed bereikbaar. Daarnaast is Frank ook nog bij ons langs geweest voor een accountbezoek, wat wij als erg prettig hebben ervaren. We kijken hier positief en tevreden op terug.”

De overstap naar een nieuw systeem is altijd even wennen, en dat gold ook voor het team van Quo Vadis. “Voor onze medewerkers was het even wennen aan het dashboard en de manier van navigeren. Maar na de training van Nocore ging dat een stuk gemakkelijker.” Wat meteen als positief werd ervaren was de snelle en adequate reacties vanuit de klantenservice.

De uitbreiding in 2024

Sinds begin 2024 draait ook de andere BV van Quo Vadis volledig op Nocore. Niet alleen vanuit efficiëntie-oogpunt, maar ook omdat de financiële voordelen helder waren.

“We hebben al onze contracten en werkwijzen opnieuw bekeken, ook met het oog op kostenbesparing en vereenvoudiging van processen. Toen bleek tot onze verrassing dat er naast implementatiekosten geen extra abonnementskosten bijkwamen. Dat heeft de doorslag gegeven.”

De ervaring van Quo Vadis met Nocore

Anja geeft aan dat het overzichtelijk is om vanuit één systeem te werken. Er zijn korte communicatielijnen en bij vragen of incidenten is er een korte responstijd. Altijd persoonlijk en to the point. Bovendien is het financieel aantrekkelijk: “Nocore is zakelijk gezien een erg voordelig pakket, zowel qua tarief als per verloond uur”, zegt Anja.

Taeke sluit af met een mooie aanbeveling: “Op het gebied van service en persoonlijk contact kunnen we Nocore van harte aanbevelen. Het is nergens een ‘one size fits all’, maar we geloven zeker dat jullie specialisten voor ieder bedrijf maatwerk kunnen leveren.”

Weten hoe we jouw organisatie verder kunnen helpen? Neem vrijblijvend contact met ons op.

ISO_9001
ISO_27001