Mark Tham (directeur en eigenaar van Meijer Multicleaning) “Nocore Facilitair is overzichtelijk, tijdbesparend en ik zou niet meer anders willen werken.”
Mark Tham komt uit een echte schoonmaakondernemersfamilie en nam in 2021 het bedrijf van Edwin en Wil Faber over. Omdat hij meer overzicht en structuur wilde, besloot hij de administratie en verloning aan de hand van Nocore Facilitair te automatiseren.
Meijer Multicleaning heeft 150 mensen in dienst en maakt vooral schoon bij vve’s en grote woningcorporaties in de regio Amsterdam. “We doen alles in eigen beheer. Naast de reguliere schoonmaak voeren we ook glasbewassing uit en hebben we een hogedrukafdeling”, legt Tham uit. “Eerder was onze administratie van deze werkzaamheden los van elkaar georganiseerd. Onze loonverwerking werd gedaan door een externe boekhouder, de financiële administratie in Exact, de planning in Excel en alle dossiers zaten in fysieke mappen. Omdat onze projectadministratie op verschillende plekken werd beheerd, hadden we geen goed overzicht. Je wist wel dat een project goed liep, maar niet precies waarom. Om hier een grote efficiencyslag in te maken, besloten we over te stappen op een alles in één online administratie- en verloningssysteem.”
Snel inzichtelijk
Tham, die bij zijn vorige werkgever al met de software van Nocore werkte, besloot ook nu weer met deze softwareontwikkelaar in zee te gaan. In 2019 vond de implementatie plaats. “Groot pluspunt van Nocore Facilitair is dat we een vrij specifieke manier van indelen nastreefden die niet zo snel bij andere aanbieders mogelijk was. Ik heb bijvoorbeeld bij de sectie ‘rayon’ onze twintig auto’s ingedeeld die de schoonmaakroutes rijden. Bij ‘district’ staan onder meer glasbewassing en periodieke schoonmaak. We hebben bewust voor deze splitsing gekozen, omdat je op die manier gedetailleerd per project de omzet, het resultaat, maar ook het gebruik van materialen en brandstofkosten kunt inzien.”
Nog een pluspunt vindt hij de koppeling met de groothandel Hijman. “Eerder werden producten uitgeleverd, maar niet op project geboekt. Het was dan ook niet inzichtelijk welke materiaalkosten er op het project werden gemaakt. Nu worden de materialen per project ingekocht, staan de kosten meteen op de juiste plek en komt alles bovendien in de juiste werkkast terecht.” En waar de inmiddels gepensioneerde administratiemedewerker van Meijer Multicleaning soms een week bezig was, gaat dit volgens Tham momenteel een stuk vlotter. “Het kostte haar veel tijd omdat ze de taken handmatig deed. Nu heb ik het geregeld met één druk op de knop.”
En mocht Tham er een keer niet uitkomen dan kan hij of één van de medewerkers van Meijer Multicleaning terecht bij de supportdesk. “Zoals laatst. Ik kon een jaaropgave van een medewerker echt niet vinden en besloot te bellen. Johan nam de telefoon op en wist via net even wat andere knoppen de jaaropgave moeiteloos tevoorschijn te toveren.”
Overzichtelijke app
Daarnaast gebruikt Tham de portals van Nocore Online en Facility Apps. “We gebruiken Facility Apps heel graag voor onze DKS. Ik vind het een fijne app en heel handig dat je documenten en foto’s van werklocaties kunt inzien.” Volgens Tham zijn de digitaliseringsdoelen die hij had gesteld, bereikt. “De cloud-omgeving, Facility Apps voor onze dagelijkse controle en Nocore Facilitair hebben ervoor gezorgd dat ons werk efficiënter gedaan kan worden. Het is overzichtelijk en scheelt veel tijd. Ik zou in elk geval niet meer anders willen werken.”
Benieuwd wat we voor uw organisatie kunnen betekenen?